الگوریتم های گوگل برای موبایل
مهمترین الگوریتم های گوگل را بشناسید! آژانس دیجیتال مارکتینگ هدف
برای کسب اطلاعات بیشتر و برون سپاری سفارش پروژه سئو با کارشناسان هدف در ارتباط باشید. اگر بخواهیم گوگل را در چند کلمه محدود کنیم، الگوریتمها جزو اصلیترین موارد هستند. این الگوریتمها مانند تابلوهای راهنما هستند و کمک میکنند که شما مسیر درست در تولید محتوا و سئوی سایت خود را طبق آنها پیش ببرید. برای رشد وبسایت خود باید نکات موجود در هر بهروزرسانی الگوریتم را بشناسید و رعایت کنید؛ وگرنه با مشکلاتی مانند کاهش بازدید از صفحات و افت رتبه مواجه میشوید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ هدف، مهمترین الگوریتم های گوگل را معرفی کردهایم تا به رشد کسب و کار شما کمک کنیم.
بر اساس گری ایلیز ،کارمند گوگل، هر به روز رسانی که گوگل برای آن نامی انتخاب نکرده است “فرد” نامیده خواهد شد. در واقع، زمانی که از “آلگوریتم فرد” سخن میگوییم، منظورمان آپدیت بدون نام ۷ مارس سال ۲۰۱۷ است. اما با آغاز این بهروزرسانی در سال 2007، گوگل توانست نتایج متنوعی از جمله عکسها، فیلمها و کتابها را از هم جدا کرده و این امکان را فراهم کند که هرکدام از این نتایج بهصورت مستقل قابل دسترسی باشند. لری پیج و سرگئی برین ، دانشجویان در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا ، با کمک اسکات هاسان و آلن استریمبرگ ، الگوریتم جستجو را ابتدا (1996) معروف به "backrob" ایجاد کردند. موتور جستجو به زودی موفق شد و شرکت در حال گسترش چندین بار حرکت کرد و سرانجام در سال 2003 در Mountain View مستقر شد.
به همین دلیل گوگل هم تمرکزش را بر روی نسخه موبایل سایتها گذاشت و این موضوع تا حدی جدی شد که گوگل رسما اعلام کرد که نسخه موبایل سایتها در اولویت قرار دارد و از طریق نسخه موبایل صفحات را ایندکس میکند. بنابراین بالا بودن نرخ کلیک یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبهی سایت شما در صفحهی نتایج جست و جوست. تبلیغات بنری بالا و پایین صفحه به شما چشمک میزنند و تمام صفحه با لینکهای عجیب و غریب پر شده! به عنوان یک کاربر چه احساسی خواهید داشت؟ آیا حس نمیکنید وارد یک تونل وحشت بیپایان شدهاید؟ وظیفهی الگوریتم پیج لایوت (Page Layout) نجات کاربرها از این تونل وحشت است. به این دلیل که هر کاربری حق دارد تجربهی خوبی از بازدید سایت شما داشته باشد، پس برای این که جریمههای الگوریتم پیج لایوت گریبان سایت شما را نگیرد، اعتدال را رعایت کنید. پس در هر صفحه فقط یک یا دو تبلیغ قرار بدهید، جوری که برای مخاطب آلودگی دیداری ایجاد نکند.
الگوریتمهای گوگل به دنبال افزایش رتبه سایتهای با ارزش و محتوای کاربرپسند میباشند. این سایتها دارای محتوای اصلی و باکیفیت هستند که با موضوعات جستجوی کاربران همخوانی دارد. با شناسایی و افزایش رتبه این سایتها، الگوریتمها به دنبال ارائه بهترین و مطلوبترین نتایج جستجو به کاربران هستند. الگوریتمهای گوگل، سیستمهای هوشمند و پیچیدهای هستند که برای بهبود جستجوهای کاربران و نمایش نتایج دقیق و مرتبط به کار میروند. این الگوریتمها از معیارهای مختلفی مانند محتوای صفحات، ارتباطات وب، و رتبهبندی صفحه برای تعیین اهمیت و مرتبطی صفحات با جستجوها استفاده میکنند.
با وجود الگوریتمهایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان دادهشده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. به این معنی که اگر شما در یک نقطه از شهر باشید، نتایجی که میبینید ممکن است با نتایجی که فرد دیگری در نقطه دیگری از همان شهر میبیند، متفاوت باشد.علاوه بر این، الگوریتم موش کور تلاش میکند تا نتایج تکراری را هم حذف کند. بهعنوان مثال اگر یک کسبوکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آنها را نمایش دهد. این الگوریتم گوگل برای افزایش توانایی موتور جستجو به منظور شناسایی و رتبه بندی محتوای بررسی محصولات طراحی شده و می تواند تأثیر قابل توجهی بر وب سایت های تجارت الکترونیک داشته باشد.
علاوه بر درک معانی عبارات جستجو، رنک برین از فاکتورهای دیگری مانند اعتبار وب سایت، ارتباطات و تعامل کاربران نیز در ارتباط با تصمیمگیری برای رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می کند. الگوریتم “محتوای مفید” در سال 2023 با هدف ارتقاء تجربه کاربران در جستجوهایشان معرفی شد. گوگل تصمیم دارد تا به سایتهایی که تنها بهدلیل بدست آوردن رتبه بالا، محتوا تولید میکنند، پاسخ دهد. این الگوریتم به عنوان یک تغییر مهم در سیاست رتبهبندی گوگل معرفی میشود؛ به این صورت که رتبهبندی را از نسخه دسکتاپ به نسخه موبایل تغییر میدهد. از آنجا که کاربران بیشتر از موبایل استفاده میکنند، در نتیجه باید بهترین تجربه را هم از این موضوع کسب کنند که این الگوریتم روی این قضیه خیلی تمرکز دارد. الگوریتم کبوتر تحت عنوان pigeon شناخته میشود که در سال ۲۰۱۴ آن را معرفی کردند، یکی از مهمترین الگوریتمهایی است که در گوگل وجود دارد و باعث میشود اطلاعات دقیقتر در اختیار مخاطب قرار بگیرد.
این الگوریتم نشان میدهد که تولید محتوا باید براساس نیاز و ارزش برای کاربران باشد، نه صرفا برای رتبهگیری در گوگل. سیستمی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به محتوایی که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری میشد، اولویت میداد. گوگل چندین سیستم برای نشان دادن اطلاعات قابل اعتماد دارد؛ مانند بهبود رتبه صفحات معتبر، کاهش رتبه محتوای بیکیفیت برای ارتقا روزنامهنگاری با کیفیت. سیستمی که طراحی شده تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفید را بهتر میبینند، نه محتوایی که اساساً برای به دست آوردن ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است. این ظن وجود داشت که گوگل ورژن جدیدی از الگوریتم پاندا یا پنگوئن را ارائه کرده است. در ژوئن ۲۰۱۵ گوگل تأیید کرد که تنظیماتی در الگوریتم انجام شده که عمدتاً به ارزیابی کیفیت وب سایت مربوط می شود.
این الگوریتم از اهمیت بالایی در سئو محلی برخوردار است، چرا که قادر به درک آدرس ها و مکان های فیزیکی می باشد. به طور مثال، اگر "آدرس ویکی دمی" را در هر جای ایران سرچ کنید، با نتیجه و آدرسی یکسان مواجه می شوید. حال اگر عبارت سرچ شده "نزدیک ترین رستوران ها" باشد، نتیجه جستجو برای شما با فردی که در فاصله زیادی از شما قرار دارد یکسان نخواهد بود. الگوریتم دزد دریایی ، با کپیبرداری از محتوا های سایتهای دیگر و دزدی ادبی مقابله کرده و برای سایتهایی که محتوای تکراری منتشر میکنند رتبه منفی در نظر می گیرد. الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم جریمه ای بوده که بر روی بک لینک ها متمرکز است و به مبارزه با سایت هایی می پردازد که لینک های جعلی و نامرتبط ساخته و یا خریداری می کنند.
این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نقد و بررسی های محصول باکیفیت و مفیدی را در نتایج جستجو نمایش دهد، که به کاربران در تصمیم گیری خرید کمک می کند. فرد با هدف مبارزه با محتوای بی کیفیت و تبلیغاتی، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم سایت هایی را که محتوای بی کیفیت یا تبلیغاتی داشتند، جریمه می کرد. ضروری است که قدرت جدیدترین الگوریتم های گوگل در سئو را دست کم نگرفت و آن را تایید کرد. زیرا رعایت همین الگوریتمها است که میتواند یک وب سایت را به بهترین وب سایت ممکن تبدیل کند.
هر صفحه به موضوع خاصی نسبت داده شده است و آن ها به صفحات خارجی زیادی لینک داده اند. الگوریتم هیلتاپ با استفاده از الگوریتم های لینک دهی، ارزش صفحه ها را مشخص می کند. هیلتاپ در رتبه بندی سایت شما می تواند تاثیر زیادی بگذارد و براساس فاکتورهای مشخصی رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که اطلاعاتی درباره موضوعات مختلف از قبیل سلبریتی ها، شهرها، کشورها، فیلم ها و سریال ها را سرچ می کنید، این اطلاعات در قالب یک پنل در سمت راست صفحه نتایج ظاهر می شود. گوگل ادعا می کند این گراف توانایی درک موجودات دنیای واقعی و روابط میان آن ها را دارد و می تواند جهان را تا حدودی مانند یک انسان واقعی درک کند.
همین باعث میشود که کاربر نتیجه بهتری بگیرد که معمولا بهینه سازی کلمات کلیدی و استفاده از آنها به شکل متعادل در این الگوریتم تاثیر بسیار زیادی دارد. الگوریتم ماه عسل گوگل (Google Honeymoon) یک پدیده جالب در دنیای سئو است که در سال 2004 معرفی شد. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا سایتهای جدید را به دقت ارزیابی کرده و رتبه واقعی آنها را مشخص کند. وقتی یک سایت جدید ایجاد میشود و محتوای باکیفیتی تولید میکند، گوگل آن را به سرعت در نتایج جستجو نمایش میدهد. این دوره زمانی که سایت جدید در رتبههای برتر قرار دارد و گوگل آن را به دقت زیر نظر دارد، “ماه عسل” نامیده میشود.
گوگل، آپدیت برت را نقطه اوج درک معانی است و بهتر از سایر الگوریتم های گوگل کار میکند. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا تفاوتهای ظریفتری را هم در جستارها و هم در نتایج جستجو درک کند. این الگوریتم برای تحلیل محتوای سایتها و ارزیابی کیفیت آنها استفاده میشود. از میان مواردی که پاندا به آن توجه میکند میتوان به مواردی مانند کپیبرداری محتوا، تعداد صفحات فروشگاهی بدون محتوا، عدم بهروزرسانی محتوا و نامشخص بودن موضوع سایت اشاره کرد. با اعمال این الگوریتم، گوگل تلاش میکند تا به بهترین نتیجه برای کاربران خود دست یابد و صفحاتی که دارای محتوای کم کیفیت یا غیراصولی هستند را در نتایج جستجو نمایش ندهد.
مرغ مگس خوار با تمرکز بر درک مفهوم و معنای عبارات جستجو، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، معنای پشت عبارات جستجو را درک کند و نتایج مرتبط تری را ارائه دهد. لیست بزرگی از عوامل تاثیرگذار در رتبهبندی موتورهای جستجو وجود دارد و آن هم بهرهمند شدن از انواع الگوریتم های گوگل است و این لیست نیز همانطور که میدانید همیشه تغییر میکند. در حال حاضر به نظر میرسد بزرگترین عاملی که میتواند بر رتبه بندی تأثیر گذارد، نرخ کلیک بر روی صفحات شما سرعت سایت و تجربه خوب کاربری است. شناخت الگوریتمهای گوگل و سازگاری محتوا و وبسایت با آنها، کلید موفقیت در سئو است. استفاده از محتوای ارزشمند، بهینهسازی ساختار سایت و تمرکز بر تجربه کاربری میتواند سایت شما را در مسیر رشد و جذب مخاطب قرار دهد.
همین موضوع باعث ترس سئوکارها و انتساب این اسم به الگوریتم آپدیت موبایلی شد. اما جالب اینجاست که بعد از انتشار، تغییرات ایجاد شده خیلی کمتر از چیزی بود که وبمستران انتظار داشتند. به عنوان نمونه میتوانید این مقاله در سایت moz را مطالعه کنید تا به خوبی متوجه تصورات وبمستران از موبایل گدون بشوید. در سال 2016 و بعد از اینکه در نتایج گوگل و ترافیک سایت ها تغییرات زیادی ایجاد شد، سئوکارهای خبره و معروف در انجمن های اینترنتی در مورد آن مشغول به بحث شدند. طبق اطلاعات، این الگوریتم باعث ایجاد تغییرات در سئو و جستجوی محلی کسب و کارهاست. الگوریتم MobileGeddon گوگل، تنها عامل موثر بر رتبه بندی سایت های موبایل نیست.
پاندا بهعنوان یکی از الگوریتم های گوگل برای حذف مقالات بیکیفیت، تاکتیکهای سئو کلاه سیاه و هرزنامههای وب راهاندازی شد. این الگوریتم از تولید محتوای تکراری، سرقت ادبی، هرزنامه یا اسپمهای تولیدشده توسط کاربر و استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی جلوگیری میکند. در واقع الگوریتم موبایل گدون به سایت هایی که برای نمایش در موبایل بهینه سازی نشده بودند، هشدار داد و باعث شد که آنها به اهمیت طراحی واکنش گرا و بهینه سازی صفحات برای موبایل پی ببرند. گوگل با این به روزرسانی هدف اصلی خود را بهبود تجربه کاربری کاربران در جستجوی موبایل قرار داد. به عبارت دیگر گوگل می خواست وبسایت هایی که برای نمایش در دستگاه های موبایل بهینه سازی شده بودند را در نتایج جستجو در رتبه بالاتری نشان دهد.
الگوریتم های گوگل بهطور پیوسته بهروزرسانی میشوند و الگوریتمهایی که امروز شاهد آنها هستیم، نسخههای بهبودیافته الگوریتمهای قدیمیتر هستند. در 10 آگوست 2009 آپدیت کافئین گوگل یک سیستم جدید برای ایندکس کردن صفحات وب معرفی کرد تا گوگل بتواند به صورت مؤثرتری صفحات وب را بخزد و اطلاعات آنها را ذخیره سازد. گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایتهای فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاههای اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه میشوند. بروزرسانی نقد و بررسی محصولات با هدف بهبود کیفیت نقد و بررسی محصولات در نتایج جستجو، به کاربران کمک کرد تا تصمیمات خرید بهتری بگیرند.
2- افزایش نرخ کلیک با استفاده از برندسازی قوی نکته مهم دیگر، تاکید بر برندسازیست. اگر بتوانید در ذهن و قلب مخاطب جایگاهتان را پیدا کنید، باعث میشوید نام برندتان در صفحه نتایج جست و جو جوری بدرخشد که کاربر ناخودآگاه به سمت سایت شما کشیده شود و به راحتی روی لینک شما کلیک کند. 5- ناهماهنگی محتوا با گوگلاگر توی سرچ گوگل وعدهی چیزی را بدهید و مخاطبها با هزار ذوق و شوق روی لینک شما کلیک کنند و بعد با یک صفحه خالی مواجه شوند مثل این است که کلی مهمان دعوت کنید و بعد خودتان بگذارید بروید. شما دارای محتوای ناسازگار هستید و پانداها خیلی زود پیدایتان میکنند و گرفتار میشوید. 2- تکرار حرفهای قبلی با کپی کردن محتواپانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آنها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت. در مقاله الگوریتم های گوگل ویکی دمی، لیست کامل و جامعی از Google Algorithm نیز ارائه شده است که همه آن ها، بر اساس سال ایجاد هر الگوریتم نیز نوشته شده است.
گوگل در سال 2018 بار دیگر سراغ متن متای توضیحات وب سایت ها رفت و مقدار مجاز آن را به همان میزان قبلی یعنی 150 تا 160 کاراکتر بازگردانی کرد. در حقیقت سایت باید (user friendly) باشد و از عملکرد صحیح فرم های آن اطمینان داشته باشید. بهترین کار استفاده از فونت های خوانا، ایجاد فاصله کافی بین عناصر، ساده سازی ناوبری و طراحی دکمه های واضح و بزرگ است. یک سیستم هوش مصنوعی که برای شناسایی بخشها یا «معابر» یک صفحه وب استفاده میکند تا بهتر بفهمد یک صفحه چقدر مرتبط با یک جستجو است. با توجه به لینکهای دریافتی و خروجی یک صفحه؛ تعیین میکنند صفحات در مورد چه چیزی هستند و کدام یک ممکن است در پاسخ به یک جستجو بر اساس نحوه لینک صفحات به یکدیگر مفید باشد.
در این الگوریتم اهمیتی ندارد شما به چه زبانی عبارتی را جستجو کرده اید، الگوریتم MUM تخصصی ترین متن را به کاربر ارائه می دهد. برای اینکه با یکی از کاربردهای الگوریتم موش کور آشنا بشوید، تصور کنید عبارتی مثل “کافه در معالی آباد” را سرچ کرده اید. در گذشته کافه ای که خارج از محدود معالی آباد قرار داشت در نتایج سرچ گوگل نمی آمد. اما با این آپدیت، کسب و کارهایی که خارج از محدوده نیز هستند، در نتایج حضور دارند. در دوره سندباکس، گوگل اطلاعات مختلفی از جمله لینکها، صفحات، مقالات، سرعت بارگذاری، صفحات نمایش در موبایل و دیگر اطلاعات مرتبط با سایت را بررسی میکند.
در اینجا برخی از مهمترین الگوریتمهای گوگل را از ابتدا تا به امروز بررسی خواهیم کرد. گوگل مدام آنها را آپدیت میکند تا اسپمها، تقلبها و محتوای بیکیفیت را کنار بزند و به جای آن، دسترسی به مطالب ارزشمند و مفید را برایمان آسانتر کند. برای این کار، از انواع و اقسام سیگنالها استفاده میکند؛ از محتوا گرفته تا ساختار لینکها، سرعت بارگذاری صفحه، سازگاری با موبایل و حتی رفتار کاربران روی هر سایت. حال که به صورت کامل از میزان اهمیت شناخت الگوریتم و آپدیتهای گوگل باخبر شدید، شاید شما هم بخواهید بدانید که این الگوریتمها چه هستند! ؟ باید اشاره داشت که گوگل هر چند وقت یکبار، الگوریتم جدیدی را معرفی میکند. برخی از این الگوریتمها تغییر زیادی را در نتایج رتبهبندی ایجاد نمیکنند و احتمالا بسیاری از افراد از حضور آنها نیز آگاه نمیشوند.
در نتیجه مقالات قبلی خود را باید مدام بررسی کنید و محتواهای آنها را بر اساس اطلاعات جدید بروز رسانی کنید. زمانیکه عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسبوکار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مانند فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهمتر خواهند بود. در اصل تمرکز الگوریتم کبوتر روی سئوی محلی (Local Seo) و جستجوگر محلی (Local Search) است، که بهتر است توضیحی مختصر درباره این دو داده تا خیلی بهتر کارایی این الگوریتم را درک کنید. گوگل برای تکمیل رضایت کاربران در این بخش به سرعت لود صفحه نیز پرداخت و در سال 2018 طی یک بهروزرسانی دیگر سرعت لود صفحه را نیز جزء فاکتورهای رتبهبندی قرار داد. از مهمترین الگوریتم های گوگل برای سرچ میتوان به الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم رنکبرین اشاره کرد.
با استفاده از Google Analytics می توانید ببینید که کاربران چگونه با سایت شما تعامل دارند، از کدام صفحات بازدید می کنند و از کدام دستگاه ها استفاده می کنند. در نهایت، فراموش نکنید که نظارت با استفاده از ابزارهای تحلیل وب، عملکرد سایت خود را در دستگاه های موبایل بررسی کنید تا در صورتی که پیام اخطار در سرچ کنسول دریافت کردید، بتوانید آن را بررسی کنید. در ادامه، سیستمهایی را مشاهده میفرمایید که زمانی به صورت مستقل کار میکردند. این سیستمها الان یا در سیستم های دیگر ادغام شدهاند یا بخشی از سیستم رتبهبندی اصلی گوگل شدهاند. یک سیستم هوش مصنوعی که به گوگل کمک می کند تا بفهمد کلمات چگونه با مفاهیم مرتبط هستند. سیستمی برای اطمینان از اینکه گوگل محتوای اصلی را (شامل گزارش اصلی) برجستهتر و بالاتر از کسانی که صرفاً به آن استناد میکنند، نشان میدهد.
این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی مرتبط تر و قابل اعتماد ترین را در حوزه سلامت و پزشکی ارائه دهد، که به دلیل حساسیت این حوزه، بسیار مهم است. این الگوریتم ها، از بدو تولد گوگل تا به امروز، مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را پیموده اند. از الگوریتم های اولیه ای که بر پایه لینک ها و کلمات کلیدی بنا شده بودند، تا الگوریتم های پیشرفته امروزی که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره می برند، هر یک نقشی حیاتی در شکل دهی به دنیای جستجوی امروز ایفا کرده اند. اگر شما با بررسی الگوریتم های مورد استفاده موتورجستجو گوگل به این نتیجه برسید که چگونه یک تجربه بهتر به کاربران وب ارائه دهید در این صورت گوگل رتبه بندی صفحات وب، سایت شما را در نتایج جستجو بهبود میبخشد. رتبه بندی بالاتر در گوگل به معنی ترافیک بیشتر است و اگر نوع مناسبی از ترافیک را داشته باشید این امر میتواند منجر به فروش و سود بیشتر شما شود. گراف دانش (Knowledge Graph) پایگاه دادهای است که گوگل در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد تا ارتباطات معنایی بین اشیاء، افراد، مکانها، و موضوعات مختلف را درک کرده و نتایج جستجو را غنیتر و هوشمندانهتر ارائه دهد.
این الگوریتم اعتبار و کیفیت سایتهایی را افزایش میدهد که به تازگی تاسیس شدهاند. الگوریتم مرغ مگس خوار تحت عنوان hummingbird شناسایی میشود که آن را در سال ۲۰۱۳ معرفی کردند و بیشتر روی جستجوی معنا و مفهوم جملات تمرکز دارد. به این صورت که اول به سراغ پیشبینی نیاز کاربر میروند؛ مخصوصاً اگر جستجوی صوتی اتفاق افتاده باشد. اگر ابهام در جملات وجود داشته باشد یا اشتباه تایپی رخ بدهد، میتواند آن را اصلاح کند و نتیجه مورد انتظار را نمایش دهد. حتی میتواند مترادفها و اصطلاحات مرتبط با کلمات کلیدی را هم شناسایی کند و یک مطلب با کیفیت را در اختیار مخاطب قرار دهد. هدف از ایجاد آن این بود که کاربر تجربه بهتری در سایت داشته باشد و در تلفن همراه بهتر از سایت شما استفاده کند.
فرض کنید شما عبارتی مثل "خرید شیرینی" را سرچ میکنید و علاوه بر دیدن صفحات مخصوص به فروش شیرینی، صفحاتی دربارهی سفارش انواع کیک، دستورپخت شیرینیها و کیکهای خانگی و یا ارزش غذایی شیرینیهای مختلف و ... این موضوعات در واقع سرچ شما را تکمیل میکند.تشخیص گوگل این است که چنین عنوانهایی هم میتواند برای شما جالب و مفید باشد. حالا اگر شما روی لینک این سایتها کلیک کنید، به کامل شدن گراف دانش گوگل کمک میکنید. دلیل طراحی، کد نویسی و ورود الگوریتم گوگل به موتور جستجو این است که سایت های مختلف بر اساس فاکتورهای متفاوت رتبه بندی شوند. اصلا گوگل چرا معرفی شد؟ دلیل اصلی این است که می خواست کاربر را به چیزی که می خواست، برساند. سایتهایی که قصد دارند با استفاده از تکنیکهای spam و سئو کلاه سیاه، به رتبه های بالای نتایج جستجو دست پیدا کنند، بدون شک توسط این الگوریتم جریمه خواهند شد.
طراحی واکنش گرا، به این معناست که وب سایت شما باید به طور خودکار با اندازه های مختلف صفحه نمایش موبایل سازگار شود تا محتوا به صورت یکپارچه و خوانا نمایش داده شود. در این مقاله به معرفی و توضیح مهمترین الگوریتمهای گوگل پرداختیم که نقش اساسی در رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجوی گوگل ایفا میکنند. هر الگوریتم بر اساس فاکتورهای خاصی صفحات وب را ارزیابی کرده و به آنها رتبه میدهد. برای بهینهسازی محتوای وبسایتها بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار، مهم است که نه تنها از کلمات کلیدی بلکه از مترادفها و اصطلاحات مرتبط نیز استفاده شود. همچنین، تولید محتوا با کیفیت و مفهومی که به نیازهای واقعی کاربران پاسخ دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، استفاده از کلمات کلیدی بیمعنی و اسپمی در محتوا باعث جریمه شدن و رتبهبندی پایینتر سایت میشود.
اگر سایت شما از سایتی که موضوعی مرتبط دارد، لینک بگیرد یا سایت های معتبری از لینک شما در محتوای خود استفاده کنند، الگوریتم هیلتاپ آن را شناسایی کرده و رتبه سایت شما را افزایش می دهد. الگوریتمهای صفحه آرایی معمولاً عواملی مانند اندازه، شکل و عناصری که قرار است در صفحه قرار گیرند، فضای موجود در صفحه، و هر قانون یا دستورالعملی که بر قرار دادن عناصر حاکم است را در نظر میگیرد. آنها همچنین ممکن است سایت های که تبلیغات بیش از حد قبول کرده اند را هم جریمه کند. این الگوریتم از تکنیکهای یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از دادهها در زمان واقعی و ایجاد پیشبینی برای آنچه کاربر ممکن است به دنبال آن باشد، استفاده میکند. همچنین مکان، زبان و سایر عوامل زمینه ای کاربر را در نظر می گیرد تا پیشنهادات شخصی تری ارائه دهد.
الگوریتم رنک برین به منظور تطبیق سیگنالهای خود با نتایج موتور جستجو و رتبهبندی صفحات وب بر اساس آنها، از یادگیری مداوم و بهینهسازی خود برخوردار است. این سایتها ممکن است حاوی محتوای کپی شده یا مزاحم باشند و ارزشی برای کاربران ایجاد نکنند. با تشخیص و شناسایی این نوع سایتها و کاهش رتبه آنها، الگوریتمها سعی در بهبود تجربه جستجوی کاربران دارند. از زمان شروع به کار موتور جستجو گوگل در سال 1998، این شرکت بهطور مداوم الگوریتمهای خود را بهروزرسانی کرده است. این بهروزرسانیها اغلب بهمنظور بهبود کیفیت نتایج جستجو، مبارزه با اسپمها و افزایش دقت نتایج انجام میشود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/